ב. אפר 29th, 2024

ישנם לא מעט סיבות למה רצוי ולמה באמת כדאי להיפטר מכל פיסת אסבסט הקיימת באזור מגוריכם וגם בעבודה בה אתם מבלים את רוב שעות היום. אסבסט הוא חומר מאוד מסוכן. אומנם בעבר התייחסו לאסבסט כאל חומר מעולה לבנייה בשל העמידות הגבוהה של החומר לחום, לאש, לקור ונזקי טבע שונים. בשל העמידות הגבוהה הזאת שילבו את החומר יחד עם בלוקים וביחד בנו בניינים שיהיו חזקים ועמידים בפני נזקי מזג האויר הישראלי.

לאחר שנים, נבדק חומר האסבסט מספק פעמים והתגלה במחקרים כי החומר הזה פולט רסיסי אסבסט קטנים בגדלים שהעין לא יכולה לראות אבל מספיק כדי להשתלב באוויר ולהכנס לנו למערכת הנשימה. חומר האסבסט הינו מסוכן ונמצא כי הוא גורם למחלות ראות קשות ולכן הוחלט להוציא חוק על ידי המשרד להגנת הסביבה כי יש להיפטר מהחומר הזה, לפרקו מכל מקום בו הוא חשוף ולהפסיק להשתמש בו. לצפיה בחוק למניעת מפגעי אסבסט ואבק מזיק, התשע"א 2011 – לחצו כאן

פירוק ופינוי אסבסט על ידי קבלן מורשה

הזמנת שירות של פירוק אסבסט ופינויו על ידי קבלן מורשה בלבד שקיבל אישור מיוחד מהמשרד להגנת הסביבה, ישנם מספר חברות מצומצם המורשה לעסוק בתחום זה ולכן חשוב לבדוק באתר של המשרד לגבי חברות אלו ולהזמין רק אחת מהן ולא כל אחד המציע את השירות הנ"ל.

איך מבצוע תהליך הפינוי והפירוק

תהליך זה של פירוק האסבסט ופינויו על ידי החברה הינו תהליך מורכב הכולל מספר שלבים חשוב.

  1. בראש ובראשונה יש לפנות את כל התושבים המתגוררים במבנה ולפעמים יש דרישה לפנות את התושבים מסביב בשל הסיכון של התפזרות אבק אסבסט.
  2. לאחר שמפנים את כל הציבור אשר עלול להיות ברמת סיכון כלשהי לחומר מגיעה החברה המורשת לעסוק בכך, עם ציוד מגן מאוד גבוה, החל מכיסוי נשימה ועדכיסוי כל פיסה בגוף (בדומה מאוד לחליפת חלל של נאס"א)
  3. החברה המגיעה מפרקת ומפנה כל פיסה של אסבסט הקיים באזור, מחשש לאבק אסבסטי מסוכן הם לבושים בחליפות המגן המיוחדות הללו.
  4. לאחר פירוק מלא של החומר המסוכן מפנים אותו קודם כל למיכלית פינוי מיוחדת עבור חומרים כאלו מסוכנים עם אטימות מלאה ללא אפשרות לזליגת החומר במהלך הנסיעה אל אתר הטמנת האסבסט.

במאמר האחרון ניסינו להבהיר לכם את חשיבות פינוי ופירוק אסבסט מביתכם, כמובן תוך כדי התחשבות בבריאותכם. מקווים שהשכלתם ותחקו את הדבר הזה ברצינות יתרה. זאת הבריאות שלכם!

By admin