ש. אפר 27th, 2024
דוגמה למצבר לרכב

לא צריך להיות מוסכניק מומחה או חשמלאי רכב מדופלם כדי לדעת מה המצב של המצבר שלכם. במאמר זה נביא לכם דרכים יעילות לבדיקת מצב המצבר של הרכב שלכם

איך עובד המצבר?

ראשית כל הסבר קצר על איך עובד המצבר המצבר למעשה הוא תא חשמלי המספק אנרגיה חשמלית לכלי הרכב אשר מחוברים אליו המצבר עשוי מתאים בדרך כלל שישה תאים של עופרת ובנינהם חומצה מהולה במים תיבת המצבר עשויה מפלסטיק קשיח.ובה שישה תאים בכל תא ישנם מוטות העופרת המשמשות כקוטב חיובי דהיינו הפלוס בין מוטות העופרת נמצאים ספוגיות המשמשות כקוטב שלילי דהיינו מינוס על ידי טבילת המוטות בעופרת נוצרת תגובה כימית והיא החשמל שמופק מן המצבר כל תא מפיק 2 וולט וביחד נוצר 12 וולט חשמל המופק מן המצבר. דוגמה למצבר לרכב

אורך חיי המצבר

מצבר תיקני אמור להחזיק בין שנתיים לארבע שנים תלוי בטיב המצבר ובאיכותו.

תחזוקה שוטפת

יש לבדוק מידי פעם את מפלס הנוזל  הנמצא בתוך המצבר ובמידת הצורך יש להוסיף מים מזוקקים אל תוך המצבר בנוסף יש לנקות את הקטבים של המצבר על ידי מים חמים שממיסים את הקורוזיה הנוצרת על הקטבים. שמירה וחזוקת המצבר שומרת על אורך חיים לטווח ארוך של המצבר.

כיצד לבדוק את תקינות המצבר

יש לבדוק את החיבורים של המצבר אל כבלי החשמל המגיעים למנוע הרכב שיהיו מהודקים היטב בנוסף יש לבדוק אם אין הזעה חיצוינת של המצבר או קורוזיה בקטבים במידה וכן יש להסיר את הקורוזיה כפי שכתבנו לעיל.

מתי יש צורך בהחלפת המצבר

ישנם כמה סימנים שמאותתים לנו להחליף את המצבר ברכב הסימן הראשון הוא הנעה קשה (סטרטר ארוך) סימן נוסף הוא הרכב אינו מניע כתוצאה ממחסור באמפר המשמש להנעת הרכב עוד סימן אם שומעים תקתוקים מכיוון הסטרטר כאשר מניעים את הרכב סימן נוסף הוא אורות חלשים בלוח המחוונים כל אלו ביחד או כל אחד לחוד יכול להזהיר אולתנו מפני מצבר שסיים את חייו ויש צורך להחליפו.

במידה והחלטתם להחליף את מצבר הרכב שלכם עליכם להתחשב בכמה גורמם לפני קניית מצבר לרכב ראשית כל עליכם להתאים את המצבר לרכב כל רכב דורש צריכה אחרת של חשמל ונקראת בשם אמפר מצבר 55 אמפר יתאים למכוניות מיני משפחתיות  בדרך כלל כגון מאזדה 2 או יונדאי i20 בנוסף אם ברצונכם להחליף את המצבר בכוחות עצמכם שימו לב על כללי הזהירות והבטיחות התקנה לא נכונה או החלפה של קטבי המצבר בהתקנה דהיינו במקום לחבר את הפלוס למקום הנכון מחברים אותו למינוס כתוצאה מזה עלול להיגרם נזק חמור לרכב אשר מתקינים בו את המצבר כיון שהרכבים היום צורכים הרבה חשמל כתוצאה מזה שיש ברכבים המודרנים הרבה מערכות הפעולות על חשמל החל ממחשב הרכב ועד לרדיו ישנה סכנה ממשית לרכב בהתקנה לקויה .

רצוי לגשת לבעל מקצוע מנוסה שיוכל להתקין עבורכם את המצבר. שימו לב ודגש ללכת אך ורק לבעל מקצוע מומחה למצברים ולא לכל אחד שמתיימר למכור מצברים. מצבר לרכב היברידי

דבר אחרון הוא המחיר כיון ששוק מצברי הרכב הוא שוק פרוץ למדי תוכלו לראות שינויים במחירי מצבר הרכב בין חנות לחנות או בין מוסך למוסך היות ובעלי המוסכים והחנויות מנצלים את העובדה כי רוב הנהגים בעלי הרכבים אינם מבינים כל כך במכונאות ובמצברי רכב ומרשים לעצמם לגבות מחיר מופקע בייחוד כאשר תקועים עם הרכב ללא מצבר.

לא כדאי לרכוש מצבר מכל מיני מקומות שאינכם מכירים ואפילו לא כדאי לרכוש מצבר מהמסוך בו אתם מטפלים כיון שבעל המוסך יכול לגבות ממכם מחיר יקר עבור השירות שהוא נותן חוץ ממחיר המצבר עצמו שגם עליו בדרך כלל בעלי מוסכים גוזרים קופון.

תמיד מומלץ לגשת לחברה מתמחה אך ורק במצברים.

חברתנו קמה כדי להעניק שירות ומחירם זולים לא פערי תיווך עבור מצברים לרכב רק אצלנו תמצאו את כל סוגי המצברים הקיימים בשוק במחירים הכי זולים בהתחייבות בנוסף כל הרוכש מצבר מקבל התקנה חינם של המצבר ואפילו אם אתם רוצים ניתן להגיע שירות החלפת מצברים עד הבית ללא כל עלות נוספת מלבד מחיר המצבר.

תוכלו לבקר באתרנו matsberim  ולקבל את כל המידע הנחוץ לכם לפי סוג רכבכם בכל הקשור למצברים לרכב.

 

 

By paul

One thought on “כיצד לבדוק את מצבר הרכב בעצמכם”

Comments are closed.