ד. אפר 24th, 2024

שלום חברים, בדיוק חזרתי מטיול מאורגן בצפון , עצרנו באזור צומת ספרים ומאוד אהבתי את המקום. היה סהכ טיול מעולה עם אוירה טובה באוטובוס ואני רוצה להקדיש את הפוסט לנושא ההסעות וכמה זה חשוב!

שירותי הסעות, המחיר זה לא הכול

אחרי שעשינו את כל הבירורים הרבים הקשורים לבחירת חברת שירותי הסעות והגענו למסקנה שאנחנו רוצים לנסוע דווקא עם חברה מסויימת משום שבפרמטרים החשובים לנו היא עונה בדיוק על הצרכים שלנו, כמו גם וחשוב מכך כי היא הציעה את ההצעה הזולה ביותר; מומלץ לעצור ולשאול את עצמנו, למה בעצם שירותי ההסעה בחברה הזאת הם כה זולים ביחס לחברות מתחרות אחרות בתחום. פעמים רבות למדי גם מתברר שמדובר בפערי מחיר גבוהים מאד ולא בכמה עשרות שקלים. הרי מה כבר ביקשנו, בסך הכל אנחנו רוצים לעבור ממקום אחד למקום אחר, אז מה פשר ההבדלים העצומים במחיר?

פערי מחירים של שירותי הסעות, מספר דוגמאות:

רוצים דוגמה? בבקשה.

דוגמה ראשונה:

חיפשנו ובדקנו וביקשנו לקבל הצעת מחיר של שירותי הסעה מירושלים למרכז הארץ בשעות הבוקר המוקדמות, בסביבות השעה7:00  בבוקר והסעה בחזרה בשעות הצהריים נגיד בשעה 14:00, ביקשנו וקיבלנו הצעת מחיר. ביום למחרת, שבנו והתקשרנו אל אותה החברה וביקשנו את אותה הנסיעה, אלא ששינינו את שעות היציאה והחזרה, והופ – קיבלנו הצעת מחיר הזולה ביותר מ 30% במחיר. וכאשר שאלנו לסיבה בפערי המחירים, קיבלנו תשובה שהסעה בשעות הבוקר המוקדמות עולה יותר משום שרכבי החברה עסוקים בהסעת עובדים למקומות העבודה, כך שאין ברשות החברה כלי רכב פנויים ואין לחברה ברירה אלא לחפש כלי רכב להסעה אצל חברות הסעה אחרות כדי לספק לנו את מבוקשנו. ולעומת זאת, בשעות הבוקר המאוחרות, רוב צי הרכב של החברה כבר פנוי ולכן המחיר המוזל.

דוגמה שנייה:

לא הספיקה לכם הדוגמה הראשונה? אין בעייה. הנה עוד אחת שתעזור לנו להבין מדוע פעם אחת הצעת המחיר שביקשנו של שירותי הסעות הייתה מרקיעת שחקים ואילו ביום לאחר מכן זולה ב 30%. ניקח את אותם הפרמטרים של הדוגמה הראשונה. וכן, שוב שבנו וביקשנו הצעת מחיר להסעה ביום חול. יום לאחר מכן, שבנו וצלצלנו לאותה חברת הסעות וביקשנו שוב, את אותה הנסיעה ובאותן השעות. אך הפעם, ביקשנו לברר את הצעת המחיר ליום חול המועד. ושוב, שבנו וקיבלנו הצעה שונה בתכלית, הצעה הגבוהה ביותר מ 50% מההצעה הראשונה. ממה נובע ההבדל במחיר? והתשובה שקיבלנו, פשוטה למדי. חול המועד הוא יום חג ומספר הנהגים מצומצם שכן חלקם יצאו ליום חופש ואילו הנהגים הנותרים מבקשים תוספת שכר על מנת לבוא לעבודה.

מסקנה

כאשר אנו מחפשים להשכיר שירותי הסעה, לא תמיד המחיר הוא חזות הכל. פעמים רבות, כמו שראינו, מחירי הנסיעות מושפעים מגורמים רבים היכולים להשתנות בעשרות אחוזים מעלה ומטה. אפילו ייתכן פעמים רבות שהמחיר אמנם זול אבל חוויית הנסיעה היא איומה. הרי אף אחד לא רוצה לשבת ברכב הסעות שבו המזגן לא פועל, המנוע מקטר וריפוד המושבים התבלה לו מזמן. לכן, חשוב לזכור, לא הכל משתקף במחיר.

אשמח לסגור את הפוסט "נסיעה הזה" עם חוה אלברשטיין עם השיר לונדון לא מחכה לי

By admin