ה. אפר 25th, 2024

 

סין
סין

האם סין מוכנה סוף סוף להתקדם קצת רציני על הרפורמה רישום הבית המגביל שלה, או hukou, מדיניות? זוהי מערכת התושבות בת עשרות שנים שנותנת את כל מעמד רשמי סיני כמו גם עירוני או כפרי (כפי שצוין בפנקס אדום קטן). ב -26 ביוני, ועדת רפורמה ופיתוח הלאומי רב עוצמה של סין והודיעו בדו"ח על העיור כי "הממשלה צריכה לפרק בהדרגה מכשולי רישום בית כדי להקל על ההגירה המסודרת של אנשים מכפריים לאזורים עירוניים," על פי סוכנות הידיעות הסינית הרשמית.

נכון להיום, מערכת hukou לא רק מופלה לרעה מאה מיליון סינים, ולכן קשה להם לחיות את חיי נוחות בערים, זה גם היה מכשול לשאיפתה של בייג'ינג לארגון מחדש של משק כלפי הצריכה מונחה מקומי יותר. למרות שסין הפכה למדינה עם רוב עירוני בשנת 2011, כ -230 מיליון מהם מתגוררים כיום בערים עדיין יש לי hukou כפרי. זה אומר שאין להם גישה לשירותי בריאות ויתרונותיו כחינוך עירוניים אחרות, ולעתים קרובות אינו יכול לרכוש דירות או אפילו לקבל רישיון נהיגה. כתוצאה מכך, רוב בסופו של חוסכים גדולים, כהכנה למהלך סופו של דבר בחזרה אל כפר, ולא בהוצאות חופשיים סיני נחוץ לאיזון מחדש המדיניות של בייג'ינג כדי להצליח.

ההצעה האחרונה על ידי NDRC היא חלק מחבילה גדולה יותר של מדיניות החברה מגיוס, במטרה לדחוף את תהליך העיור מהיר יותר בסין. ההמלצה של הוועדה לhukou רפורמה, לעומת זאת, נראה צנועה למדי. במקום לאפשר זרימה החופשית של אנשים לכל האזורים העירוניים של סין, בה במקום מאפשר לתושבים כפריים את הזכות לקבל תושבות בערים קטנות יותר. זה צעד ראשון טוב.

"זו הפעם הראשונה שהממשלה נמסרה רפורמת נתיב ברור Hukou לעשורים הבאים, ואמר כי רפורמות יושקו מערים קטנות למטרופולינים בהדרגה. בהתחשב בעלויות זולות יותר והקשקשים קטנים יותר בערים קטנות, הרפורמות פרוגרסיביות יכולה להפחית את הנטל הכספי בשלבים מוקדמים, ולהציע חוויה שימושית עבור מטרופוליני ", כותב Minggao שן, ראש חטיבת המחקר בארץ סין סיטיגרופ (C) בהונג קונג, ב פתק -27 ביוני. "עם זאת, ההשפעה הראשונית תהיה גם מוגבלת, כמו רוב מהגרי עבודה ומשקי חקלאיים רבים מעדיפים את הערים הגדולות, אשר מציעות הזדמנויות עבודה טובות יותר וסביבות מגורים."

אחת סיבות לזהירות: פחדים שהערים הגדולות של סין תצמחנה מהר מדי עם הגירה החופשית. נכון להיום, בערים רבות פיתחו בלי שמירה על הסביבה שלהם כמו שצריך, הזהיר שו Xiaoshi, שהשתלט על כראש הוועדה בחודש מרץ. "בערים מסוימות הם הטרידו פקקי תנועה, הידרדרות איכות אוויר ומים, ובניינים רעועים", אמר שו, תוך אספקת את הצעת העיור, Xinhua דיווחה  לפי הדולר היציג שיש התקדמות מצויינת ברשת.

By admin